torstai 11. maaliskuuta 2010

The Day before Yesterday



Vielä eilen olin pieni tyttö.
Lapsi, joka iloitsi jokaisesta hetkestä.
Jokainen ihminen, jokainen kasvi...
Uteliaasti tutkin kaikkea.
Tahdoin oppia, tuntea, tietää.

Liian suuret kumisaappat jalassa pompin lätäköissä,
kesäsateen hyväillessä nauravia kasvojani.

Keväällä poimin leskenlehtiä lumen alta paljastuvalta tien pientareelta
ja vein ne leikkimökkiin pieneen lasipurkkiin.
Itkin kun kukat kuihtuivat...

Talvella ihailin lumihiutaleita.
Ihailin sitä kuinka hentoja ja kauniita niiden kiteiset pinnat olivat.
Leikin lumessa rakennellen linnoja ja lumiukkoja.

Kaaduin valtavaan, vasta haravoituun lehtikasaan.
Kosteat lehdet liimautuivat keltaisen tuulitakkini pintaan.
Viileä syysaurinko ei enää lämmitänyt maata...

Silloin en pelännyt.
Silloin en miettinyt mitä tuleva tuo.
Elin jokaisessa hetkessä hymyssä suin.
Nautin joka minuutista elämässäni...

Minä tahdon sen elämänasenteen takaisin.
Minä tahdon taas elää niin.
En minä tahdo jäädä maahan.
Tahdon nousta ja kävellä.
Kävellä niin pitkään kun jalkani minua kantavat.
Kulkea kohti tulevaa pää pystyssä katse suunnattuna huomiseen...

I'm gonna fuckin' win this game, no matter what.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti