sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Every time I get it, I throw it away.

Nyt on tullut jälleen aika _valittaa_ tänne muutamasta epäkohdasta elämässäni...
Seuraavaksi siis:

5 asiaa jotka minua juuri nyt eniten ärsyttävät.

1. Ihmiset, jotka yrittävät vaikuttaa toisten mielipiteisiin ja käyttäytymiseen käskyin, rajoituksin ja kielloin. En toki tiedä, mitä kyseinen henkilö itse ajattelee toisen päättämistä rajoituksista hänen elämässään, mutta koska ne tavallaan vaikuttavat myös minun ajankäyttööni ja mielenterveyteeni, en voi oikein muuta sanoa, kuin että "Mitä helvettiä olen tehnyt sinulle?" ja "Haistappa vaan vittu."
(Ymmärtäkööt ken tietää.♥)



2. Yhteishaku ja se, kuinka helposti olen manipuloitavissa sen suhteen... Toisaalta tahtoisin pois 'rakkaasta tuppukylästäni', mutta toisaalta se taasen takaa minulle katon pään päälle, rahaa ja ruokaa. Luultavasti haen kotikyläni lukioon, Lapinlahden lukioon kuvataidelinjalle, sekä Sibelius lukioon (johon en valitettavasti voi tulla varmaankaan edes hyväksytyksi). Välillä tahdon hyvin vahvasti pois täältä, välillä taas en tiedä miten pärjäisin muuallakaan... Ihmiset sanovat "Lähde, et tahdo jäädä tänne kuitenkaan" tai "Älä lähde, sinun on parempi täällä"... En tiedä ketä uskoa, koska edes tiedä mitä itse tahdon...
Sekavaa.

3. Olen nyt ollut lähestulkoon 2 viikkoa poissa koulusta. Olen jäljessä. Numerot putoavat. En jaksa keskittyä kouluun nyt, liikaa kaikkea muuta. Kukaan ei voi hyvin, kaikki vihaavat itseään tai muita, kaikki ovat sanoneet minulle jo kerran "tahdon kuolla"... Luuletteko että minäkään enää jaksan jos muut luovuttavat?
Lienee sitten pakko.

4. En osaa pysähtyä itse. Pysähtymiseen tarvittiin kaksi viikkoa 'sairaslomaa' kotona ja antibioottikuuri. Mikä minua vaivaa? Enkö vain osaa pysyä paikallaan? Ahdistun vain, jos en tee mitään, ja paras tapa pitää kiinni mielenterveydestä ja tajusta on pysyä liikkeessä, vaikka keho huutaa pysähdy.
Pitänee vain opetella...
5. Vietän liian vähän aikaa ystävieni kanssa. Tarvitsen heitä. En voisi elää ilman... Enkä todellakaan tahdo laiminlyödä heitä. Vapaa-ajan vähyys vain harmittaa, sillä tahtoisin viettää sen heidän kanssaan tehden kaikkea hauskaa ja keskustellen. Anteeksi, olen ollut kamala ystävä. Let's keep each other in touch, plz?


2 kommenttia:

  1. Voimia sulle.♥♥ En osaa auttaa, ja kuten tiedät olen ihan helvetin huono lohduttamaan. Mutta sen voin sanoa, että et ole ollut kamala ystävä. Olet ihana ystävä.♥

    VastaaPoista