sunnuntai 28. elokuuta 2011

Look alive, sunshine!

Joskus sitä tosiaan miettii mitä sitä elämältään oikein haluaa.

Opiskelenko, koska haluan, vaiko kenties koska muut haluavat minun tekevän niin?
Mikä minusta tulee "isona", mitä juuri minä haluan?
Kuka minä olen ja millaiseksi minun on tultava ollakseni minä?
Miten minä pärjään?

Usein minä mietin tällaista. Usein matkustan mielessäni tulevaisuuteen ja mietin, kykenenkö tekemään oikeat valinnat, jotta voisin varmistaa itselleni tahtomani huomisen. Onko minusta ollenkaan olemaan minä omalla paikallani, sitä minä ajattelen. Kaiken tämän kiireen ja hektisyyden keskellä saatan istua hetkeksi alas ja miettiä kenen vuoksi minä tätä oikeastaan teen. Kenen vuoksi otan jaksot täyteen kursseja?
Kenen vuoksi ylläpidän neljää eri harrastusta viikossa?
Kenen vuoksi yleensäkään teen mitään?

Myönnän, joskus saatan epähuomiossa siirtää syyn siitä jollekin toiselle. Ajattelen, että tottakai on jonkun muun vika että minulla on kädet täynnä töitä ja kiire polttelee jalkojen alla...
Vaikka eihän se ole niin.

Itse minä tämän tien valitsin. Itse päätin jo pienenä, että oli se mistä kiinni, minun on oltava tarpeeksi vahva selviämään omillani, tuli mitä tuli. Tässä sitä nyt ollaan: teen täyttä jaksoa lukiossa ja sen lomassa myös oppilaskunnanhallituksen kirjavastaavana, minulla on musiikkiopisto-opiskelujeni lisäksi myös kahdet lentopalloharjoitukset viikossa, sekä ensikuussa alkava partio ja bändiprojektin laulajan homma.
Eihän se helppoa ole, mutta ei niin ole kukaan väittänytkään. Vuosien varrella olen tottunut tähän ja siitä on tullut osa arkea. En enää väsy siihen samalla tavoin kuin ennen, enkä pelkää ottaa uusia haasteita entisten rinnalle vanhojen hiljalleen kuluessa rutiinniksi rutiinin joukkoon.

Ja arvatkaapa mitä?
Näin minä olen onnellinen.

Ai että mitenkö jaksan?

Koska päätin niin.

Ja kaiken tämän teen, että voin olla huolehtimatta turhia tulevaisuudesta, sillä tiedän, että jonain päivänä tämäkään työ minkä nyt teen, ei ole tehty turhaan.
En pelkää epäonnistua tai kaatua, sillä tiedän, että pohjalta pääsee vain ylöspäin.

Tästä se lähtee, Thumbs up guys!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti