torstai 10. toukokuuta 2012

Future? Never heard of it...


Mitä minusta tulee isona? 

Tumblr_m0ber563ii1r2sanzo1_500_large


 Kaikki varmaankin muistamme lapsuudestaan ne ajat kun mietimme innokkaasti mitä meistä tulisi isona. Kaikista meistä oli varmasti tulossa jossain vaiheessa lääkäreitä, poliiseja, palomiehiä, NHL-jääkiekkoilijoita, kampaajia tai kassaneitejä...

Lapsuudessa asia ei kuitenkaan ollut aivan niin ajankohtainen.
Lapsuudessa ajatus ammatista ja koulutuksesta tuntuu etäiseltä, täysin isojen ihmisten hommalta! Kuitenkin, viimeaikoina olen miettinyt juuri samaa asiaa...

Mitä minusta tulee isona?
Pahin pelkohan usein on, ettei minusta tule mitään ei stten alkuunkaan, tai että tuottaisin valinnoillani pettymyksen muille.
Mutta totuushan oikeastaan on se, että kysymys on minusta ja omasta tulevaisuudestani, johon voin vaikuttaa positiivisesti vain tekemällä itseäni miellyttäviä valintoja.

 Mitä minä tahdon, sitä mietin usein.
 En tahdo olla lääkäri, en poliisi, enkä lakimies.
En tahdo opettajaksi ala-asteelle, en papiksi enkä jalkapalloilijaksi.
Minun ystävistäni tulee muusikoita, taiteilijoita, ihmisiä ja eläimiä hoitavia lääkäreitä, upseereita ja bussikuskeja.

Mutta mitä minusta tulee?
Kaikki nämä vuodet olen opiskellut tullakseni sellaiseksi ihmiseksi, jota arvostan. 
Muistan tavoitelleeni ammattia, josta saatava palkka rittäisi elättämään minut paremmin kuin hyvin.
Halusin olla jotain merkittävää...

Nyt huomaan, että ehkäpä kirjat ja pänttääminen eivät olleetkaan minua varten.
Väsyttää niin perkeleesti.


...Mutta minun haveenani olisi saada luoda ja ylläpitää jotain kaunista!
Tahtoisin olla valokuvaaja, muusikko, taidemaalari tai....

Kukkakauppias.


2 kommenttia: