perjantai 20. heinäkuuta 2012

And otherwise....?

Haluaisitko mennä ajassa taaksepäin ja tehdä jotain toisella tavalla?
575968_266020126831334_1874491577_n_large

Niin, haluaisinko.
Usein sitä ajattelee että voi kun tuonkin voisi peruuttaa ja aijai kun tämänkin voisi tehdä vielä toisin...
Mitä sitten muuttaisin jos voisin?
Ehkäpä valitsisin toisin menestyksen ja hyvinvoinnin välillä.
Olen työnarkomaani, sen myönnän, sillä en kykene rentoutumaan tai unohtamaan velvollisuuksiani edes loma-aikana.
Normaalisti ihmisillä kun on jonkinlainen sisäinen hälytyskello, joka kertoo kun tulee hidastaa...
Minun kelloni kai on rikki.

Ylä-asteella se kai alkoi, kun tein koulunkäynnistä pakkomielteen, menestyksestä tavoitteen ja tulevaisuudesta tämän päivän.
Se en ollut minä.
Ei, se oli joku, joka voisin olla tulevaisuudessa; menestyvä ja ahkera, viisas ja puoleensavetävä.
Mutta kuten kaikki tarinat, tämäkin sisälsi karvaan opetuksen, näpäytyksen, muistutuksen todellisuudesta ja siitä, ettei mitään saa ilmaiseksi.
Vastineeksi kaikesta, koen antaneeni jo liikaa, niin aikaa, kuin palasia itsestänikin.
Terveydenhoitaja, soitto kotiin, lähete psykologille, tässä sitä ollaan?
Enkä kai ole oppinut yhtään mitään.
Olen yhä tässä, tarkkailen painoani kuin haukka, itken epäonnistuessani ja väsyessäni elämäni ei ole minkään arvoinen.
Kaikesta huolimatta kokemus kasvattaa, ja kuten sanoin, olen yhä tässä.

Mitä siis tekisin toisin?

Kuuntelisin ajoissa niitä ihmisiä, jotka todella yrittivät kertoa, ettei minulla ollut kaikki hyvin vaikka niin väitin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti